Wijkorkest

Hart is een cultuurcentrum, dat nauw samenwerkt met het onderwijs. Ze organiseren naschoolse muzieklessen in Haarlem Noord en Boerhaavewijk in samenwerking met negen basisscholen in de wijk. Maar liefst 120 leerlingen van de Cirkel, Liduinaschool, Willem van Oranje, Ter Cleeff en Wilgenhoek spelen dit jaar op een instrument en gaan vanaf eind mei met z’n allen samenspelen in een groot orkest in Haarlem Noord. De leerlingen van deze scholen krijgen in groep 5 en/of 6 onder schooltijd tien weken met de hele klas les op een muziekinstrument. Vanaf groep 5 kunnen deze leerlingen ook na schooltijd muzieklessen op school volgen. Deze kinderen gaan vanaf het begin meteen samenspelen met andere kinderen uit de wijk in het wijkorkest. Hart biedt op deze manier een grote groep kinderen de kans om een instrument te bespelen en het plezier te ervaren van samen muziek maken.

Het wijkorkest is op zoek naar vrijwilligers die de kinderen willen begeleiden bij de lessen en uitvoeringen. Heb je binding met de wijk en affiniteit met kinderen? Ben je enthousiast, behulpzaam en wil je helpen bij dit project? Geef je dan op als Orkestouder. Taken: het opvangen en begeleiden van de kinderen rond de lessen en uitvoeringen. Tijd: één middag per week. Als gastvrouw/-heer maak je de sfeer!

Speel je een instrument? We zijn ook op zoek naar vrijwilligers die meedoen met de lessen en daarnaast een middag per week de kinderen willen helpen met oefenen, zonder docent.

Kijk voor meer informatie en aanmelden van uw kind op de website van Hart.

Inschrijven voor naschoolse muziekles